14.10.2015

Curenje iz nosa. Glavobolja. Problemi s disanjem. Crveni nos od konstantnog brisanja.

Malaksalost, umor i onaj osjećaj kao da ste u balonu. To sve želite izbjeći ove godine?

Iako vaš imunološki sustav radi izvanredan posao, ovo je vrijeme u kojem mu je potrebna vaša pomoć. Pitate se kako?

Ako spadate među osobe s povećanim rizikom od nastanka komplikacija najbolje se cijepiti.

Ako pak ne spadate u rizičnu skupinu, sve što trebate učiniti je svakodnevno unositi u svoj organizam zdrave namirnice i prirodne imunostimulatore koji će vam pomoći da ove godine dobijete borbu s bakterijama i virusima.

Pomognite svom imunitetu sa zdravim životnim navikama

Prva linija obrane je odabrati zdrav način života. Prateći osnovne smjernice možete održavati imunološki sustav jakim i zdravim.

Svaki dio vašeg tijela, uključujući i imunološki sustav funkcionira bolje kada je zaštićen od vanjskih negativnih utjecaja.

Preduvjet za to su kvalitetna prehrana, psihička stabilnost i dovoljno odmora.

Legendarni francuski kuhar, Anthelme Brillant Savarin je još davne 1826. godine izjavio: “Reci mi što jedeš i reći ću ti tko si.“ Ili, kako to ljudi obično vole skratiti: „Ono si što jedeš“. Logika stoga nalaže, ako zdravo jedete bit ćete zdravi.

Vrlo je važna ravnoteža vitamina, minerala i antioksidansa u organizmu. Njih tijelo ne može stvoriti pa ih moramo unijeti kroz hranu. U nastavku saznajte koju.

Prehrana protiv gripe

Najbolje je započeti povećanim unosom antioksidansa - tvari koje se nalaze u voću i povrću te pomažu u borbi protiv gripe tako što štite stanice tijela.  

Moglo bi se reći kako „jedu“ oštećene stanice organizma i tako usporavaju njegovo starenje uz pojavu zdravstvenih tegoba. Važan su dio obitelji vitamina A,C i D.

  • Vitamin A. Naslov antiinfekcijskog vitamina zaradio je mnogo prije nego vitamin C. Pojačava imunološki sustav tako što održava zdravlje sluznice želuca. Najbolje djeluje u kombinaciji s vitaminom C jer pomaže u borbi protiv dišnih i sinusnih infekcija. Najviše ga ima u mliječnim proizvodima i namirnicama životinjskog porijekla. Žuto i zeleno lisnato povrće poput mrkve, bundeve i špinata osiguravaju velike količine beta - karotena koji se u organizmu pretvara u vitamin A. Beta-karotenom bogate su namirnice poput mrkve, rajčice, paprike, naranče i druge.

Dobar izvor vitamina A su žuto i zeleno lisnato povrće

 

  • Vitamin C. Prvi vitamin za kojim posežemo kada smo bolesni je vitamin C. Ima antivirusni i antioksidativni učinak na imunološki sustav i ubrzava razgradnju histamina - biogeni amin kojeg proizvodi imunološki sustav. Zanimljivo je kako istraživanje iz 2013. godine nije naišlo na nikakve dokaze da vitamin C pomaže u borbi protiv prehlade.  Samo u ograničenoj količini smanjuje duljinu i težinu prehlade. No, u svakom slučaju, pojačajte prehranu bogatu s vitaminom C kao što su agrumi, brokula i vrlo popularni jesenski specijalitet – kiseli kupus.
     
  • Vitamin D. Koristan je u borbi protiv infekcije dišnih puteva i povećava stvaranje antimikrobnih polipeptida koji uništavaju bakterije i viruse. Najviše ga ima u mliječnim proizvodima i ribi.
     
  • Češnjak. Ima antivirusna svojstva  i pomaže otvoriti sinuse. Drobljenje ili rezanje češnjaka stvara alicin – sumporni spoj koji ima antivirusno i antibakterijsko svojstvo. Alicin se može dobiti samo iz sirovog češnjaka, pa ga dodajte na kraju kuhanja ili ga jedite sirovog. Nekada su ljudi u razdoblju prehlada znali istisnuti nekoliko režnjeva češnjaka i ostaviti ih u prostoriji jer češnjak djeluje na bakterije i viruse i putem zraka.

Češnjak ima antivirusno i antibakterijsko svojstvo ako se jede sirov

 

  • Omega-3 masne kiseline. Povećavaju aktivnost fagocita - stanica koje se bore protiv gripe, povećava protok zraka, štiti pluća od prehlade i respiratornih infekcija. Naše tijelo ih ne može prirodno proizvesti, pa ih moramo unositi u organizam putem hrane ili tableta.  Prirodni izvori masnih kiselina su masne ribe, plodovi mora, orašasti plodovi i sjemenke.
     
  • Đumbir. Poznat je po svojim ljekovitim svojstvima pa se najviše koristi kao lijek za prehladu i za poboljšanje cirkulacije. Svjež korijen se koristi za pojačanje znojenja i izbacivanje štetnih tvari iz organizma dok se sušeni korijen koristi za probavne smetnje i protiv kašlja. Možete pripremiti i jednostavan čaj od đumbira. U 500 ml kipuće vode dodajte 10 kriški đumbira i kuhajte 10-tak minuta. Procijedite i po želji dodajte med i limun.
     
  • Pijuckanje čaja. Najbolje je piti vrući čaj s medom i limunom. Pijenje čaja i udisanje vrućih para stimulira dlake u nosu koje su zaslužne za rješavanje klica. Crni čaj pomaže umiriti upaljeno grlo i povećava broj interferona - prirodnih vitamina koje proizvode stanice imunološkog sustava.

Vrući čaj s medom i limunom je izvrstan za ojačanje imunološkog sustava

 

  • Ehinacea. Poznata je kao tradicionalni lijek Indijanaca. Sadrži spoj Ehinacein koji sprječava prodiranje mikroba u zdrave stanice. Najdjelotvorniji je prirodni lijek za upale dišnih puteva i može povećati broj bijelih krvnih stanica koje nam pomažu u borbi protiv infekcija.

Što još možete poduzeti kako bi se obranili od gripe?

  • Perite ruke. Ovo je jedan od najosnovnijih načina kako možete pomoći svom imunološkom sustavu u borbi protiv bolesti. Koristite sapun i tekuću vodu. Perite ruke najmanje 20 sekundi. Bez obzira koliko se ruke činile čistima, zapamtite kako su one najveća tvornica klica i bakterija.

Perite ruke najmanje 20 sekundi

 

  • Držite ruke što dalje od radnih površina i hrane. Jedna od osnovnih prevencija prehlade, uz redovito pranje ruku, je izbjegavanje diranja očiju, usta i nosa. Držite ruke podalje i od hrane. Koristite nož i vilicu, a ako jedete sendvič - oko njega stavite papirnatu maramicu. Isto tako, tipkovnica, telefoni i kvake su izvor klica i različitih bakterija, pa ih češće brišite s antibakterijskim maramicama.
     
  • Dobro se naspavajte. Bez dovoljno sna, vaš imunološki sustav neće imati dovoljno resursa koji mu pomažu u borbi protiv bolesti. Većina odraslih ljudi treba oko sedam do devet sati sna svake noći. Kako dobro spavati? Držite se nekog rasporeda spavanja, vježbajte, izbjegavajte kofein i alkohol prije spavanja.

I za sam kraj - smijte se. Postoji nekoliko dokaza koji pokazuju kako smijeh može ojačati imunološki sustav. U jednom istraživanju, ispitanici su poslije gledanja smiješnih video isječaka imali povećani imunološki sustav nego prije. Probajte, ništa vas ne košta malo smijeha u životu.

Svi ovi koraci bi vas trebali dobro naoružati protiv gripe. Ipak i najbolja obrana nije savršena.  

Ako vas ove sezone ipak zahvati gripa najbolje je ostati kod kuće najmanje 24 sata i izbjegavati kontakt s drugima kako ih ne bi zarazili.  

Kišite u lakat, a ne u ruku i odmah bacajte iskorištene maramice jer se bakterije šire i kroz zrak.

Ako obična prehlada preraste u nešto ozbiljnije javite se liječniku.

Zapamtite kako ponekad kućna medicina nije dovoljna u borbi protiv ozbiljnih bolesti.

Postavite nam pitanje

SOLGAR MULTI-NUTRIENT

Najkompleksnija multivitaminska formula s preko 50 aktivnih sastojaka. Neki od njih su vitamini, kelirani minerali, antioksidansi i nezasićene masne kiseline. Ovi sastojci pridonose normalnoj funkciji imunološkog sustava i smanjuju umor i stres. Više

 

 

 

 

SOLGAR ADV. ANTIOXIDANT

Složena antioksidativna formula čiji djelatni sastojci, kao što su vitamini C, E, B2, cink, selen, mangan i bakar pridonose zaštiti stanica od oksidativnog stresa i ujedno pridonose normalnoj funkciji imunološkog sustava. Više