Opći uvjeti poslovanja
Predugovorna obavijest
Na uvjete poslovanja i korištenja web stranice https://eljekarna24.hr/ i sklapanja ugovora na daljinu putem sredstva daljinske komunikacije primjenjuju se prvenstveno ovdje navedeni Uvjeti poslovanja i korištenja, osim u slučaju da se ugovorene strane (Prodavatelj i Kupac) ne dogovore drugačije. Uvjeti poslovanja i korištenja podliježu Zakonu o zaštiti potrošača (NN 19/22, 59/23) te Zakonu o obveznim odnosima (NN 35/05, 41/08, 125/11, 78/15, 29/18, 126/21, 114/22, 156/22, 155/23). Obratite posebnu pozornost na razliku uvjeta koji se odnose između kupovine (ugovora) na prodajnom mjestu u trgovini i kupovine (ugovora) sklopljenog na daljinu (Internet trgovina).
Naziv, sjedište, telefonski broj, adresa elektroničke pošte
• Zdravstvena ustanova Ljekarne Švaljek, Kralja Tomislava 24, 49 246 Marija Bistrica, OIB: 55832250129
• Telefon: 091 6191 901
• E-mail: info@eljekarna24.hr
Zdravstvena ustanova Ljekarne Švaljek prodajom putem Online trgovine nastupa u svoje ime.
Cijene proizvoda istaknute na stranicama ZU Ljekarne Švaljek Online trgovine izražene su u Eurima (EUR) i u njih je uračunat PDV. Važeće cijene u trenutku narudžbe su one koje se nalaze pored proizvoda u web trgovini. Cijena dostave je vidljiva u „Blagajni“ prije završetka kupovine i slanja narudžbe.
U cijene proizvoda nisu uključeni troškovi dostave. Cijene, uvjeti plaćanja i akcijske ponude vrijede isključivo u trenutku narudžbe i/ili plaćanja i mogu se promijeniti bez prethodne najave.
Ukoliko u Online trgovini dođe do greške, tehničkih poteškoća ili nedostatka kod proizvoda ili cijene, zadržavamo pravo korekcije. U takvom slučaju odmah nakon prepoznavanja problema, greške, obavještavamo Kupca o nastaloj situaciji. Kupac i Prodavatelj nakon informiranja Kupca o učinjenoj korekciji cijene imaju pravo odustati od ugovora / narudžbe, a Kupac može i potvrditi navedenu narudžbu prema cijeni koja se nakon korekcije nalazi pored proizvoda u web trgovini.
Trošak dostave obračunava se automatski prilikom kupnje proizvoda ovisno o ukupnoj vrijednosti naručenih proizvoda i adresi dostave te će biti prikazan u košarici. Trošak će također biti izražen na računu koji se generira nakon završene kupnje.
Zdravstvena ustanova Ljekarne Švaljek zadržava pravo pogreške u opisu i fotografiji, te reklamnom prikazu proizvoda. Sva prava kupca na reklamacije i povrate opisani su u ovim uvjetima.
Zdravstvena ustanova Ljekarne Švaljek, u svrhu sklapanja Ugovora, ne obračunava troškove uporabe Internet stranice Online trgovine.
Pregledavanjem, korištenjem sadržaja i kupovinom na web stranici eljekarna24.hr posjetitelj pristaje na uvijete korištenja.
Narudžbe u web ljekarni eljekarna24.hr mogu napraviti samo punoljetne osobe.
Informacije o proizvodima
Informacije o proizvodima ponuđenim na www.eljekarna24.hr su preuzete s deklaracija pojedinog proizvoda, unutarnjih uputa proizvoda ili su preuzete iz materijala (brošura, letaka, web stranica) koje je uredio proizvođač, uvoznik ili dobavljač pojedinog proizvoda uz dodatnu doradu naših stručnjaka. Fotografije su preuzete od proizvođača odnosno dobavljača i ne moraju nužno biti identične. Nastojimo pružiti što točnije i detaljnije informacije o pojedinom proizvodu. Zadržavamo pravo pogreške u opisu ili fotografiji pojedinog proizvoda. Zdravstvena ustanova Ljekarne Švaljek zadržava pravo izmjene informacija (uključujući cijene artikala i akcijske ponude) na stranicama bez prethodne najave.
Glavna obilježja robe
Glavna obilježja robe potrošaču su dostupna prilikom pregleda pojedinih ponuđenih artikla namijenjenih za prodaju putem Internet trgovine.
Isporuka robe
Isporuka će uslijediti u roku 5 dana od dana narudžbe, a najkasnije u zakonom propisanom roku od 30 dana. Ukoliko se pojavi nemogućnost isporuke odabranog proizvoda zbog toga što proizvod nemamo na zalihi ili ga više ne možemo naručiti dužni smo kupca obavijestiti pisanim ili telefonskim putem, a kupac ima pravo odustati od narudžbe/ugovora ili pristati na naknadni rok za isporuku. Sve naručene artikle nastojat ćemo isporučiti u jednom paketu. Ukoliko to zbog stanja zaliha neće biti moguće, zadržavamo pravo isporuke u više pošiljaka.
Troškovi dostave priopćavaju se prilikom naručivanja i ovise o dostavnoj službi koja će biti izabrana i sukladno tome se naplaćuju.
Kupac je dužan odmah prilikom preuzimanja robe provjeriti stanje pošiljke i o eventualnim vidljivim oštećenjima ambalaže ili robe zatražiti od dostavljača da se pisano očituje o viđenom, reklamacijom. Kupac nije dužan preuzeti robu s fizičkim oštećenjem pošiljke.
Reklamacije vezane za oštećenja ili nedostatke proizvoda te svi ostali prigovori mogu se predati isključivo u pisanom obliku putem elektroničke ili obične pošte:
• na adresu elektroničke pošte: info@eljekarna24.hr
• na adresu: Zdravstvena ustanova Ljekarne Švaljek, Kralja Tomislava 24, 49246 Marija Bistrica
Odgovor na Vaš prigovor zakonski moramo dati u pisanom obliku najkasnije u roku 15 dana od dana primitka prigovora.
Ukoliko prihvaćate uvjete korištenja, prihvaćate i Opće uvjete poslovanja. Zdravstvena ustanova Ljekarne Švaljek zadržava pravo izmjene ovih uvjeta i pravila bez prethodne najave. Uvjeti poslovanja su sukladni zakonima Republike Hrvatske.
Cijene
Važeće cijene u trenutku narudžbe su one koje se nalaze pored proizvoda u web trgovini. Cijene su izražene kao bruto cijene, cijene s PDV-om, ali ne sadržavaju cijenu dostave. Cijena dostave je vidljiva u „Blagajni“ prije završetka kupovine i slanja narudžbe.
Ukoliko u web trgovini dođe do greške, tehničkih poteškoća ili nedostatka kod proizvoda ili cijene, zadržavamo pravo korekcije. U takvom slučaju odmah nakon prepoznavanja problema, greške, obavještavamo Kupca o nastaloj situaciji. Kupac i Prodavatelj nakon informiranja Kupca o učinjenoj korekciji cijene imaju pravo odustati od ugovora / narudžbe, a Kupac može i potvrditi navedenu narudžbu prema cijeni koja se nakon korekcije nalazi pored proizvoda u web trgovini.
Kratki rokovi
Isključenja prava na raskid ugovora od zakonskog roka od 14 dana ne vrijedi za istek roka proizvoda. Kada je naznačeno da je proizvod lošeg roka prije prodaje istog, tada kupac nema pravo na raskid ugovora.
Pravo na jednostrani raskid ugovora
Potrošač ima pravo, ne navodeći razloge za to, jednostrano raskinuti ugovor sklopljen izvan poslovnih prostorija ili sklopljen na daljinu u roku od 14 dana od primitka robe. Samo Kupac koji je sklopio Ugovor na daljinu (Internet trgovina, kupovina putem telefona, kataloška prodaja) može raskinuti ugovor ne navodeći razlog za to. U slučaju da koristi svoje pravo, kupac snosi trošak vraćanja robe i mora je vratiti u roku od 14 dana. Kupac isto tako snosi trošak svakog umanjenja vrijednosti robe (otpakirana roba, izgubljena dokumentacija i dijelovi, oštećenja, korištenje robe i slično), osim onoga koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti. U slučaju da potrošač iskoristi svoje pravo na jednostrani raskid ugovora iz članka 79. Zakona o zaštiti potrošača dužan je o svom trošku vratiti robu trgovcu. Ukoliko potrošač po jednostranom raskidu ugovora, vrati proizvod u originalnom obliku kakav je i isporučen, trgovac će u roku od 14 dana izvršiti cjelokupni povrat sredstava.
Ukoliko je proizvod vraćen neispravan, s većim oštećenjima ili bez dijelova i dokumentacije te ukoliko se isti ne dostave u naknadnom roku od 8 dana smatra se da Kupac nije ispunio svoju obavezu povrata robe te Prodavatelj nije dužan izvršiti povrat uplaćenih sredstava.
U slučaju sklapanja ugovora o kupoprodaji, rok započinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, roba koja čini predmet ugovora predana u posjed.
Potrošač je dužan prije isteka roka za jednostrani raskid ugovora iz članka 79. Zakona o zaštiti potrošača obavijestiti trgovca o svojoj odluci da raskine ugovor i to putem obrasca za jednostrani raskid ugovora ili putem bilo koje druge nedvosmislene izjave kojom izražava svoju volju da raskine ugovor.
Obrazac za jednostrani raskid ugovora
Potrošač nema pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odjeljka ako je predmet ugovora proizvod čija je cijena ovisna o promjenama na financijskom tržištu koje su izvan utjecaja trgovca, a koje se mogu pojaviti za vrijeme trajanja prava potrošača na jednostrani raskid ugovora, ako je predmet ugovora lako pokvarljiva roba ili roba kojoj brzo istječe rok uporabe, ako je predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, a bila je otpečaćena nakon dostave, ako je predmet ugovora roba koja je zbog svoje prirode nakon dostave nerazdvojivo pomiješana s drugim stvarima.
Odgovornost za materijalne nedostatke
Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke Proizvoda, sukladno primjenjivim propisima.
Kupac je obvezan obavijestiti Prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od dvije godine od prijelaza rizika na Kupca.
Kad se nakon primitka stvari od strane Kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, Kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti Prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio.
Prodavatelj ne odgovara za nedostatke koji se pokažu pošto proteknu dvije godine od predaje Proizvoda.
Materijalni nedostaci za koje Prodavatelj odgovara
(1) Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke stvari koje je ona imala u trenutku prijelaza rizika na Kupca, bez obzira je li mu to bilo poznato.
(2) Prodavatelj odgovara i za one materijalne nedostatke koji se pojave nakon prijelaza rizika na Kupca ako su posljedica uzroka koji je postojao prije toga.
(3) Predmnijeva se da je nedostatak koji se pojavio u roku od godine od prijelaza rizika postojao u vrijeme prijelaza rizika, osim ako Prodavatelj ne dokaže suprotno ili suprotno proizlazi iz naravi stvari ili naravi nedostatka.
Prodavatelj ne odgovara za neznatan materijalni nedostatak.
Nedostatak postoji:
- ako stvar ne odgovara opisu, vrsti, količini i kvaliteti odnosno nema funkcionalnost, kompatibilnost, interoperabilnost i druge značajke kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji,
- ako stvar nije prikladna za bilo koju posebnu namjenu za koju je potrebna kupcu i s kojom je kupac upoznao prodavatelja najkasnije u trenutku sklapanja ugovora te u odnosu na koju je prodavatelj dao pristanak,
- ako stvar nije isporučena sa svom dodatnom opremom i uputama, uključujući upute za instalaciju, kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji ili
- ako stvar nije isporučena s ažuriranjima kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji.
- ako stvar nije prikladna za upotrebu u svrhe za koje bi se stvar iste vrste uobičajeno koristila, uzimajući u obzir sve propise Europske unije i propise Republike Hrvatske, tehničke standarde ili, ako takvih tehničkih standarda nema, primjenjive kodekse ponašanja u određenom području ako oni postoje,
- ako stvar ne odgovara kvaliteti i opisu uzorka ili modela koji je prodavatelj stavio na raspolaganje kupcu prije sklapanja ugovora,
- ako stvar nije isporučena s dodatnom opremom, uključujući ambalažu, upute za instalaciju ili druge upute, čiji primitak kupac može razumno očekivati,
- ako stvar ne odgovara količini ili nema ona svojstva i druge značajke, uključujući one koje se odnose na trajnost, funkcionalnost, kompatibilnost i sigurnost, koji su uobičajeni za stvar iste vrste i koje kupac može razumno očekivati s obzirom na prirodu stvari te uzimajući u obzir sve javne izjave koje su dali prodavatelj ili druge osobe u prethodnim fazama lanca transakcija, uključujući proizvođača, ili koje su dane u njihovo ime, osobito u oglašavanju ili označivanju,
- ako je stvar nepravilno instalirana odnosno montirana, a usluga instalacije odnosno montaže čini dio ugovora o kupoprodaji i obavio ju je prodavatelj ili osoba za koju on odgovara ili
- ako je stvar za koju je bilo predviđeno da je instalira odnosno montira kupac nepravilno instalirana odnosno montirana od strane kupca, a nepravilna instalacija odnosno montaža posljedica je nedostatka u uputama koje je dostavio prodavatelj ili, u slučaju stvari s digitalnim elementima, koje je dostavio prodavatelj ili dobavljač digitalnog sadržaja ili digitalne usluge.
Ako je Kupac na temelju izjava proizvođača ili njegova predstavnika očekivao postojanje određenih svojstava stvari, nedostatak se ne uzima u obzir ako Prodavatelj nije znao niti morao znati za te izjave, ili su te izjave bile opovrgnute do trenutka sklapanja ugovora ili one nisu utjecale na odluku Kupca da sklopi ugovor.
Nedostaci za koje Prodavatelj ne odgovara
(1) Prodavatelj ne odgovara za nedostatke ako su u trenutku sklapanja ugovora bili poznati Kupcu ili mu nisu mogli ostati nepoznati.
(2) Prodavatelj odgovara i za nedostatke koje je kupac mogao lako opaziti ako je izjavio da stvar nema nikakve nedostatke ili da stvar ima određena svojstva ili odlike.
Pregled stvari i vidljivi nedostaci
Kupac nije obvezan pregledati stvar niti je dati na pregled, ali je obvezan obavijestiti prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak.
Ako se utvrdi postojanje materijalnog nedostatka Prodavatelj može imati jednu od sljedećih obveza, sve u skladu sa odredbama Zakona o obveznim odnosima prema izboru potrošača:
- uklanjanje nedostatka,
- predaja drugog proizvoda bez nedostatka,
- sniženje cijene.
Kupac može raskinuti ugovor samo ako je prethodno dao Prodavatelju naknadni primjereni rok za ispunjenje ugovora.
Kupac može raskinuti ugovor i bez ostavljanja naknadnog roka ako mu je Prodavatelj nakon obavijesti o nedostacima priopćio da neće ispuniti ugovor ili ako iz okolnosti konkretnog slučaja očito proizlazi da Prodavatelj neće moći ispuniti ugovor ni u naknadnom roku, kao i u slučaju kad Kupac zbog zakašnjenja Prodavatelja ne može ostvariti svrhu radi koje je sklopio ugovor.
Ako Prodavatelj u naknadnom roku ne ispuni ugovor, on se raskida po samom zakonu, ali ga Kupac može održati ako bez odgađanja izjavi Prodavatelju da ugovor održava na snazi.
Prodavatelj je ovlašten odbiti uklanjanje nedostatka ako su popravak i zamjena nemogući ili bi mu time bili prouzročeni nerazmjerni troškovi uzimajući u obzir sve okolnosti, a osobito vrijednost stvari bez nedostatka, značaj nedostatka i pitanje može li se popravak odnosno zamjena obaviti bez znatnih neugodnosti za kupca.
Kada je Kupac pravna osoba na njega se odnose pravila o materijalnom nedostatku propisana Zakonom o obveznim odnosima te se na njega ne primjenjuju pravila iz ovog odjeljka „Materijalni nedostaci“.
Odricanje od odgovornosti
Internet ljekarna eljekarna24.hr nije zamjena za liječnički pregled niti ljekarničke konzultacije. Ako sumnjate na neke simptome, posavjetujte se sa svojim liječnikom ili ljekarnikom.
Korištenjem web stranice www.eljekarna24.hr smatra se da ste suglasni da www.eljekarna24.hr niti Zdravstvena ustanova Ljekarne Švaljek neće biti odgovorna ni za kakvu izravnu ili neizravnu, materijalnu ili nematerijalnu štetu nastalu interpretiranjem informacija sa stranice www.eljekarna24.hr ili odabirom preparata iz internet ljekarne.
Jamstvo i servisni uvjeti
Ako određeni proizvod ima jamstvo ili podliježe servisnim uvjetima, to će biti naglašeno u opisu tog proizvoda. Kupac je dužan čuvati jamstveni list i račun za vrijeme trajanja jamstvenog roka. Samo s predočenjem računa i jamstvenog lista kupac može ostvariti svoja prava.
Ostale internet stranice
Kada „eljekarna24.hr“ odgovarajućim linkovima pruža mogućnost posjeta drugih web stranica drugih osoba, iste nisu u vlasništvu Prodavatelja i ovi Uvjeti kupnje u slučaju korištenja predmetnih web stranica ne primjenjuju se u odnosu na Prodavatelja i Kupca. Prodavatelj te web stranice ne kontrolira i ne preuzima nikakvu odgovornost za bilo koju od njih ili njihov sadržaj. Posjet tim stranicama u cijelosti je na vlastiti rizik Kupca i Prodavatelj ne snosi nikakvu odgovornost.