Seksualna disfunkcija, odnosno nemogućnost ostvarivanja spolnog odnosa uslijed biološkog ili psihološkog uzroka, u današnje vrijeme pogađa milijune muškaraca i njihove partnerice te značajno utječe na kvalitetu njihovih života.

15.11.2020

Erektilna disfunkcija (ED) predstavlja nemogućnost postizanja i održanja erekcije za zadovoljavajući snošaj. Povremena erektilna disfunkcija nije pretjerano rijetka pojava, a zbog visoke razine stresa javlja se u mnogih muškaraca. Međutim, učestala erektilna disfunkcija može biti znak zdravstvenih problema koji zahtijevaju suportivnu terapiju i pomoć stručnjaka.

Učestalost erektilne disfunkcije kreće se od 5 % u dobi od 20 do 24 godine te čak do 50 % kod muškaraca u dobi od 55 do 59 godina. Procjenjuje se kako će do 2025. godine u svijetu biti 322 milijuna muškaraca koji su doživjeli problem s erektilnom disfunkcijom.

 

Koji su uzroci?

Uzroci impotencije mogu se podijeliti u tri osnovne skupine čimbenika: psihološke, tjelesne i kombinaciju psiholoških i tjelesnih.

Stanja s kojima se erektilna disfunkcija povezuje su:

·        ateroskleroza

·        kronična upalna stanja

·        dijabetes

·        hiperkolesterolemija

·        hipertenzija

·        hipertrigliceridemija

·        pretilost.

Pušenje, sjedilački način života i nepravilna prehrana također imaju utjecaj na razvoj erektilne disfunkcije.

 

Što vi možete poduzeti?             

Zdrave životne navike, poput onih preporučenih za održavanje zdravlja srca i krvnih žila, korisne su i u prevenciji erektilne disfunkcije. One uključuju:

·        redovitu tjelesnu aktivnost

·        održavanje krvnog tlaka u prihvatljivim intervalima

·        pravilnu prehranu

·        održavanje optimalne tjelesne mase

·        izbjegavanje konzumacije alkohola i uživanja cigareta.

Postoji nekoliko razloga zbog kojih pravilna prehrana može spriječiti erektilnu disfunkciju. Naime, pravilna prehrana smanjuje rizik od uobičajenih krvožilnih problema uzrokovanih visokom razinom kolesterola, šećera i masnoće u krvi te prekomjernom tjelesnom masom.

Erektilna disfunkcija povezana je s problemom protoka krvi i zato je održavanje zdravlja krvnih žila neposredno povezano sa smanjenjem rizika njene pojave.

 

Uloga nutrijenata

Veliki broj muškaraca pogođenih ovom problematikom potaknuo je mnogobrojna znanstvena istraživanja posvećena problemu erektilne disfunkcije. Osim istraživanja mogućih uzroka ovog zdravstvenog stanja, ispitan je i utjecaj niza nutrijenata koji bi mogli pomoći.

Folna kiselina

Folna kiselina je vitamin B skupine koji se obično povezuje sa ženskim zdravljem, odnosno s pravilnim razvojem djeteta tijekom trudnoće. Međutim, ovaj se vitamin pokazao iznimno bitnim i za muško reproduktivno zdravlje. Naime, znanstvenici su pokazali kako nedostatak folne kiseline može biti čimbenik razvoja erektilne disfunkcije.

Uslijed nedostatka ovog nutrijenta povećava se rizik nagomilavanja molekule homocisteina čije prekomjerno nakupljanje narušava funkciju krvnih žila i erektilnu funkciju. Znanstvena literatura je pokazala kako su muškarci s najnižim vrijednostima folne kiseline imali i najteži oblik erektilne disfunkcije. Najbogatiji izvori ovog vitamina su goveđa jetra, lisnato povrće, grašak i grah, avokado, jaja i mlijeko.

L-arginin

L-arginin je uvjetno esencijalna aminokiselina koja posjeduje brojne pozitivne učinke na ljudski organizam. Najpoznatiji su pozitivni učinci na funkciju krvnih žila, sportsku izvedbu, inzulinsku rezistenciju te erektilnu funkciju. Zbog brojnih pozitivnih ishoda znanstvenih istraživanja, L-arginin je danas učestalo korištena supstanca u terapiji erektilne disfunkcije.

Znanstvenici su pokazali kako dnevna primjena L-arginina tijekom četiri tjedna u muškaraca s dijabetesom tipa 2 i blagom do umjerenom erektilnom disfunkcijom poboljšava brojne parametre poput erektilne funkcije, seksualnog zadovoljstva i želje, zadovoljstva seksualnim odnosom te razinom testosterona.

Različite vrste mesa (puretina, piletina, teletina, govedina), mliječni proizvodi, mahunarke (soja, kikiriki, slanutak), sjemenke (sjemenke bundeve, sezam, pinjoli) i orašasti plodovi (bademi, orasi) prirodno sadrže arginin.

L-citrulin

L-citrulin je također uvjetno esencijalna aminokiselina zastupljena u tijelu te predstavlja moćan prekursor prethodno spomenute molekule L-arginina. Najbolji prehrambeni izvor L-citrulina je (žuta) lubenica. Mahunarke, meso i orašasti plodovi također sadrže ovu aminokiselinu. 

Pokazalo se kako uzimanje dodataka prehrani s  L-citrulinom polučuje brojne blagotvorne učinke te može poboljšati erekciju uslijed poboljšanja protoka krvi u organizmu i elastičnosti arterija, a pozitivne učinke donosi i kroz bolje pamćenje te tjelesne i sportske izvedbe.

Primijećeno je kako su koncentracije L-arginina i L-citrulina snižene u muškaraca s teškom erektilnom disfunkcijom. Stoga je u istraživanjima koja su proučavala djelovanje L-citrulina na erektilnu disfunkciju često korišten u kombinaciji s L-argininom. Zanimljivo je kako su rezultati istraživanja ukazali su na superiornost kombinacije L-arginina i L-citrulina budući da je na taj način postignuta najveća razina L-arginina u krvi.

 

Zbog užurbanog načina života, stres i neadekvatna prehrana mogu opisati svakodnevicu mnogih muškaraca. Takve okolnosti zasigurno ne pomažu u rješavanju problema erektilne disfunkcije. Prehrana je učestalo manjkava, a optimalan unos navedenih ključnih nutrijenata putem hrane rijetko je zadovoljen. Tada je od velike važnosti odabrati dodatak prehrani koji će nadomjestiti nutritivni nedostatak i pomoći u održanju normalne reproduktivne i seksualne funkcije muškarca.

 

Almagea® MAN FORMULA+ predstavlja novu generaciju dodatka prehrani u praškastom obliku koji uz navedene ključne nutrijente sadrži i aminokiselinu L-karnitin, antioksidanse vitamin E i likopen te minerale cink, bakar i selen. Ovaj inovativni dodatak prehrani namijenjen je svim muškarcima koji žele smanjiti razinu oksidacijskog stresa, poboljšati sveukupno seksualno zdravlje i održati optimalnu reproduktivnu funkciju uzimanjem samo 1 - 2 vrećice na dan.