28.08.2017

Tijekom dana odjeveni smo u haljinice, kratke rukave i lagane hlače, a čim se sunce skrije eto nam jakni i marama kojima se štitimo od hladnog vjetra.

Ovaj prijelaz ljeta i jeseni većinu ubija u pojam. Samo zamislite da ste u sauni nekoliko sati nakon kojih idete ravno u divovski zamrzivač na još nekoliko sati. E pa takva je prognoza već dulje vremena kod nas. 

A upravo zbog ovog vremena većina nas gradom hoda kao da smo zombiji, umorni smo, bezvoljni, letargični ili još na pola spavamo. Mnogi također gube apetit i postaju razdražljivi, dok drugi pate od probavnih smetnji kao što su proljev, zatvor i vrtoglavica. 

Umor isto tako može utjecati na imunološki sistem i donijeti vam prehlade, kašalj, a i nervozu. 

Stalni umor i pospanost ne bi trebali olako shvatiti

Zašto ste stalno umorni? Zašto se budite odmorni, a za desetak minuta bi se ponovno vratili u krevet? Klonulost i umor često su povezani s oslabljenim imunitetom koji je oslabio zbog naglih promjena u temperaturi i zbog opterećene psihe, tj. stresa. 

Naime, organizam se teško nosi sa stresom i naglim klimatskim promjenama pa približavanjem jeseni i hladnog vremena obrambena moć organizma slabi, energija opada, a i raspoloženje je iz sekunde u sekundu promjenjivo. Upravo se zbog toga većina ljudi osjeća umorno, depresivno, a kod nekih se javljaju i alergijske reakcije (npr. ambrozija).

Ako se na vrijeme ne trgnete, ovaj, na prvi pogled, olako shvaćeni umor mogao bi se razviti u kroničnu depresiju, naglo debljanje i u ostale bolesti povezane nezdravim načinom života i oslabjelim imunitetom.

Kako bi izbjegli sve ove boleštine, evo nekoliko savjeta kako se naoružati energijom.

1. Svježi zrak će pobijediti i najkroničniji umor

Prvi i najčešći savjet za razbuđivanje organizma je da otiđete van na svjež zrak, pa bi naš savjet bio da iskoristite još to malo sunca tijekom dana i ostanite duže na otvorenom. 

U čemu je kvaka? Pa sve leži u znanstvenoj činjenici da je nedostatak svjetla tijekom jeseni i zime jedan od najčešćih uzroka umora i lošeg raspoloženja. Glavni krivac je nedostatak vitamina D kojeg najviše dobivamo iz sunca, a ovaj vitamin utječe na lučenje i količinu hormona serotonina koji utječe na raspoloženje. Ako ga imamo premalo razdražljivi smo i umorni, a ako ga imamo dovoljno tada smo puni energije i sretni.

Isto tako, kada smo po cijele dane zatvoreni u zamračenim uredima i prostorijama, naš mozak luči više hormona melatonina koji zapravo potiče san.   

2. Pokrenite se, potaknite metabolizam i pobijedite umor

Posljednja stvar koju bi umorni željeli raditi je vježbanje, no mnoga istraživanja pokazuju kako tjelesna aktivnost povećava razinu energije (a neki bi rekli da vježbanje iscrpljuje organizam).

Prosecite se na svježem zraku i pobijedite umor

Naime, kretanje odlično djeluje na cirkulaciju, uravnotežuje lučenje hormona i potiče metabolizam, a za sve ove zdravstvene prednosti ne morate imati strogo planirane aktivnosti. Dovoljna je i kratka šetnja od 30-ak minuta ili vožnja biciklom. Organizam će tako dobiti više kisika, ojačat će živčani sistem i obrambeni mehanizam.

3. Pijte mnogo vode i razbudite se

Više od 70% tijela čini voda pa nije ništa iznenađujuće što je dovoljan unos vode neophodan za bolju probavu, rješavanje toksina iz tijela, zdravlje kože i energiju. 

Budući da vodu gubimo tijekom cijelog dana (najviše kroz znojenje i mokrenje), trebamo je nadoknaditi kroz hranu i piće. Tekućinu možete dobiti ne samo iz vode, već iz drugih pića kao što su sokovi te povrća i voća kao što su lubenica, breskve, jabuke, krastavci i zelena salata.

4. Ayurvedski savjet: protiv umora pijte toplu vodu

Kad smo već kod vode, drevna Indijska medicina Ayurveda ima dodatni savjet pomoću kojeg možemo pobijediti umor. Kuhajte 250 ml vode i popijte toplo u nekoliko gutljaja.

Ayurveda smatra da se voda za vrijeme kuhanja obogaćuje energijom koja se nakon toga prenosi u tijelo. 

5. Povećajte unos omega 3 masnih kiselina

Omega 3 masne kiseline organizmu daju energiju

Omega 3 masne kiseline neophodne su za pravilan razvoj i funkcioniranje tijela, no većina nas ih, nažalost, nedovoljno unaša u organizam. 

Glavni izvor omega-3 masnih kiselina su ribe kao što su tuna, losos, sardine, inćuni i skuša te orašasti plodovi i maslinovo ulje - namirnice koje se rijetko kada nađu na jelovniku tipične obitelji. 

Zbog nedostatka omega 3 masnih kiselina često se javlja depresija jer ove masne kiseline reguliraju rad neurona te proizvodnju i oslobađanje serotonina - kemijskog spoja zaslužnog za dobro raspoloženje. Također se javlja i kronični umor jer se zbog nedostatka masti javljaju upalni procesi u tijelu koji uzrokuju  povećanu potrebu za spavanjem. 

6. Obroci obogaćeni energijom

Kao brz izvor energije najbolje je odabrati namirnice bogate škrobom i vitaminima B skupine kao što su niskokalorični kukuruz i kesteni. Oba ploda su dobar izvor vitamina C i vitaminima B skupine - kukuruz je bogat vitaminima B1 i B5 dok je kesten bogat vitaminom B6. 

Ako niste znali, vitamini B skupine imaju važnu ulogu u oslobađanju energije i imaju pozitivan učinak na raspoloženje i ublažavanje stresa. 

7. Željezom protiv umora

Umor, slabost i glavobolje najčešći su znak nedostatka željeza

Pojačan umor, slabost, vrtoglavica i glavobolje samo su od nekih simptoma nedostatka željeza, tj. anemije. Naime tijelo koristi željezo kako bi u crvenim krvnim stanicama proizvelo hemoglobin koji prenosi kisik. Pomanjkanje željeza i hemoglobina dovodi do pomanjkanja kisika što dovodi do osjećaja kroničnog umora.

Željezo možete uzimati pomoću dodataka prehrani ili kroz namirnice bogatim željezom kao što su iznutrice, jaja, crveno nemasno meso, riba, leća, grah i špinat.

8. Vitamini protiv umora: najbolji razbuđivači su vitamin C i D

Glavni uzrok umora i pada imuniteta je nedostatak vitamina, minerala i hranjivih tvari u organizmu pa obogatite jelovnik vitaminskim bombama.

Pobrinite se da se u prehrani svakako nađe vitamin C koji najuspješnije uklanja umor jer on ima važnu ulogu u jačanju imunološkog sustava kojeg s predstojećih hladnim danima čekaju važne zadaće. 

Uz vitamin C, nezaobilazan je vitamin D (poznat kao i sunčev vitamin), koji se u tijelu oslobađa tijekom izlaganja sunčevim zrakama. Imamo li ga premalo osjetit ćemo slabost u mišićima, bit ćemo razdražljivi, pospani i lošeg raspoloženja.

Vitamin D možete pronaći u mliječnim proizvodima, ribi i ribljem ulju ili ga možete uzimati pomoću dodataka prehrani.

9. Solgar VM-75 - energija u samo jednoj tableti

Solgar VM-75 je kompleksna formula vitamina, minerala, antioksidansa, biljnih osnova u prahu i bioflavonoida. 

Solgar VM 75 jača imunitet i daje energiju

Ukratko, nema čega nema u samo jednoj tableti! Između ostalog, sadrži:

  • vitamin C koji jača imunološki sustav, 
  • vitamin E koji štiti stanice od oksidativnog stresa, 
  • vitamine B1, B2, B6, B12 koji doprinose normalnom metabolizmu stvaranja energije,
  • vitamine B2, B3, B5, B6, B12 i folnu kiselinu koji doprinose smanjenju umora i iscrpljenosti,
  • cink koji pridonosi normalnoj kognitivnoj funkciji,
  • vitamin D i magnezij koji pridonose održavanju normalne funkcije mišića.

Ako vas muči umor, nadamo se da će vam neki od naših savjeta pomoći. U svakom slučaju naoružajte se vitaminima i mineralima jer će biti prijeko potrebni za nadolazeće vrijeme. 

Nemojte biti preumorni za svoje zdravlje! Pokrenite se!

Riješite se umora i ojačajte imunitet

SOLGAR VM-75

Solgar VM-75Kompleksna formula vitamina, minerala, antioksidansa, biljnih osnova u prahu i bioflavonoida u samo jednoj tableti dnevno. Između ostalog jača imunitet, štiti stanice od oksidativnog stresa i doprinosi normalnom metabolizmu. Više

 

 

 

 

DIETPHARM BETA GLUKAN + D VITAMIN

Dietpharm Beta Glukan i vitamin DBeta glukan pokreće snažnu imunološku reakciju u tijelu kreirajući obrambeni sustav protiv virusnih, bakterijskih, gljivičnih, parazitskih i drugih uzročnika bolesti dok vitamin D doprinosi normalnoj funkciji imunološkog sustava. Više