Hipokrat: „Ti si ono što jedeš, hrana neka ti bude lijek, a ne lijekovi hrana.”

 

14.06.2020

Zahvaljujući probavnom sustavu organizam opskrbljujemo hranjivim tvarima koje su potrebne za zdravlje, energiju, rast i razvoj. Razgradnja hrane počinje u usnoj šupljini gdje se žvakanjem trga i vlaži sa slinom. Kroz jednjak ulazi u želudac gdje se zadržava i tako usporava pražnjenje želučanog sadržaja te stvara osjećaj punoće i sitosti. Neprobavljena vlakna prolaze tankim crijevom i dolaze u debelo crijevo gdje počinje proces fermentacije. Pojam fermentacija odnosi se na metaboličke procese razgradnje organskih spojeva s pomoću enzima, a to se događa s pomoću enzima crijevne mikroflore.

U debelome crijevu žive razne bakterije, tzv. crijevna mikroflora, čiji sastav znatno utječe na naše zdravlje. Crijevna mikroflora sadržava tzv. dobre i loše bakterije, a upravo je ravnoteža između njih važna za održavanje zdravlja. Loše životne i prehrambene navike te različite bolesti mogu poremetiti tu važnu ravnotežu. Ako je ona poremećena u korist „loših” bakterija, nastaju problemi s imunitetom (otpornosti na bolesti), alergijama, upalama, kožom, radom probave – poremećena iskoristivost hranjivih tvari, upalama mokraćnog i dišnog sustava, bolova u mišićima, kroničnog umora itd. Kako bismo održali zdravu crijevnu mikrofloru, možemo si pomoći svakodnevnim unosom „dobrih bakterija”. To  su živi mikroorganizmi koji se oduvijek koriste u preradi i konzerviranju hrane. Primjerice, kulture „dobrih bakterija” koriste se u tradicionalnoj pripremi fermentiranih mliječnih proizvoda  poput jogurta, kefira, sira, kobasica, kiseloga kupusa i krastavaca, fermentiranih proizvoda od soje, zato su te fermentirane namirnice vrijedni izvori „dobrih” bakterija.

          

 

Deset savjeta za pomoć u normalnom funkcioniranju probavnog sustava

  1. Preporučuje se piti dovoljno vode jer je za sve probavne procese voda prijeko potrebna.  Svaki bi dan trebalo piti 0,3 dcl vode na kilogram tjelesne mase. 
  2. Izbjegavajte piti gazirane napitke kako se ne bi opteretio rad želuca.
  3. Preporučuje se raznovrsna prehrana koja je bogata voćem. Povrće, mahunarke i cjelovite žitarice bogate biljnim vlaknima potrebni su za normalan rad crijeva. 
  4. Svaki dan konzumirajte fermentirane mliječne proizvode.
  5. Biljna vlakna iz voća, povrća, grahorica i cjelovitih žitarica nisu potrebna samo za naš probavni sustav nego i kao hrana za „dobre bakterije”.
  6. Dobro prožvačite hranu jer ćete na taj način probavnim enzimima omogućiti najbolju iskoristivost prehrambenih sastojaka.
  7. Jedite uvijek u isto vrijeme jer ćete tako probavni sustav održati u najboljoj formi.
  8. Suzdržite se loših navika kao što su pušenje i prekomjerna konzumacija kave i alkoholnih pića jer će poremetiti probavu.
  9. Redovito vježbanje pomoći će u održavanju tjelesne mase i zdravoga probavnog sustava.
  10. Pronađite aktivnosti koje će vam pomoći u smanjenju stresa i redovito ih provodite.
  11. Uravnotežite crijevnu floru povremenim uzimanjem probiotila- M.E.V. Feller Probifast- inovativan probiotik za direktnu primjenu u usta- bez vode. U garnulama, ugodnog okusa . 

    M.E.V. FELLER PROBIFAST – NOVA INOVATIVNA FORMULACIJA PROBIOTIKA

    * Feller Probifast prikladan je i jedinstven probiotski pripravak koji podupire imunosni sustav svaki dan, a pozitivno utječe i na oralno zdravlje, probavni sustav i zdravlje žena.

    * Sadržava dva probiotička soja Bifidobacterium lactis BL-04 i Lactobacillus rhamnosus BIFOLACTMGG te vitamin D koji pridonosi normalnoj funkciji imunosnog sustava.

    * Probifast pripremljen je inovativnom tehnologijom koja omogućuje laku konzumaciju i brzo topljenje u ustima bez dodatnog unosa tekućine.