07.09.2016

Jeste li znali da je mjesec rujan posvećen zaštiti srca?

Upravo vam zbog toga želimo skrenuti pažnju na važnost očuvanja zdravlja srca i naravno, dati vam par korisnih savjeta kako očuvati njegovo zdravlje.

 

Zašto je zdravlje srca toliko važno?

Srce je ustvari najsnažniji mišić u našem tijelu. Nikada ne prestaje kucati, a dnevno napravi čak i preko 100 000 otkucaja!

Zdravlje srca također je usko povezano s visokim krvnim tlakom - hipertenzijom. A hipertenzija je glavni faktor za razvoj moždanog i srčanog udara, aneurizme arterija i nekih oblika kroničnih oštećenja bubrega.

Dakle, imati slabo srce nije mala stvar jer ono sa sobom povlači i sve ostale kronične bolesti.

A kako ga učiniti jačim?

Pa vjerojatno nije teško otkriti da ćete jedino zdravim načinom života i pravilnom prehranom očuvati njegovo zdravlje.

Pravilnom prehranom do zdravog srca

Iako vjerojatno znate da određena vrsta hrane može povećati rizik od srčanih bolesti ipak je nekako najteže promijeniti nezdrave prehrambene navike. No jednom kad znate koje namirnice bi trebali više unositi, a koje bi trebali ograničiti ili izbjegavati, već ćete biti na dobrom putu prema zdravoj prehrani koja će očuvati zdravlje srca.

Pa bez obzira živite li na nezdravoj prehrani već dulji niz godina ili samo želite malo usavršiti svoje prehrambene navike, otkrivamo vam top 5 namirnica koje su na glasu najjačih čuvara srca smiley

1. Svježe začinsko bilje

Osim što je zdravije od kupovnog, svježe začinsko bilje je i ukusnije

Svježa začinska bilja mnogo su zdravija od kupovnih začina.

Na primjer, u kupovnoj Vegeti se osim suhog povrća nalaze i velike količine soli. Čak i više od 50 posto!

A jedna čajna žličica soli sadrži čak 2.400 miligrama natrija. To je veća količina nego što biste je dnevno smjeli unositi u organizam, ako želite voditi računa o svom krvnom tlaku.

U Vegeti se, uz sol, kriju i pojačivači okusa, odnosno aditivi koji se dodaju hrani kako bi imala što dulji rok trajanja. Najzastupljeniji aditiv u Vegeti je vrlo štetni mononatrijev glutaminat MSG kojeg u Vegeti ima čak oko 15 posto. Kao aditiv, označen je crvenom bojom, a može izazvati migrene, ubrzano lupanje srca, bolove u prsima, alergijske reakcije i pogoršati simptome astme.

Dakle, umjesto kupovnih začina, nasjeckajte svjež luk i ružmarin koji će odlično ići uz krumpir, peršin dodajte juhi, kadulju na meso, a majčinu dušicu možete dodati i na kokice smiley

Ovi prirodni začini bogati su antioksidansima koji štite srce od potencijalnih srčanih bolesti, a ako se nikako ne možete riješiti soli, koristite barem morsku.

2. Omega-3 masne kiseline

Omega 3 masne kiseline mogu smanjiti rizik od aritmije srca

Omega-3 masne kiseline mogu smanjiti rizik od aritmije srca koja može dovesti do iznenadnog srčanog udara.

Isto tako smanjuju upalne procese u organizmu koji se povezuju s bolestima srca i određenim vrstama karcinoma. Pomažu u kontroli krvnog tlaka i ublažavaju bol u zglobovima.

A koje su namirnice bogat izvor omega-3 masnih kiselina?

  • Maslinovo ulje. Maslinovo ulje bogato je polifenolima i antioksidansima koji odlično utječu na zdravlje srca. Zbog visoke razine oleinske kiseline, maslinovo ulje štiti dobar HDL kolesterol, a smanjuje udio lošeg LDL kolesterola.
  • Ribe. Ribe bogate omega-3 masnim kiselinama su srdele, inćuni, skuša, pastrva i naravno losos - namirnica s najviše omega-3 masnih kiselina. Osim što losos jača srce, on snižava krvni tlak i razne upale, a možete ga pripremiti sa začinskim biljem i ispeći ga u foliji bez dodatnih ulja kako bi sačuvao sve svoje nutritivne vrijednosti.
  • Sjemenke lana. Sjemenke lana jedan su od najboljih izvora omega-3 masnih kiselina. Štite srce, smanjuju rizik od dijabetesa i moždanog udara te održavaju zdravlje debelog crijeva.  Isto tako bogat su izvor vlakana i osnažuju imunitet. Mogu se dodati jogurtu, salatama, zobenim pahuljicama, juhama i raznim varivima.  

3. Mahunarke

Mahunarke su iznimno zdrava hrana za srce, a posebno crni grah

Mahunarke su iznimno zdrava hrana za srce, a posebno crni grah.

Crni grah bogat je izvor hranjivih tvari zdravih za srce, uključujući i folnu kiselinu, antioksidanse i magnezij koji je poznat po tome što snižava krvni tlak. Budući da sadrži dosta ljekovitih sastojaka pozitivno djeluje kod prevencije bolesti srca, a isto tako uspješno smanjuje razinu kolesterola i šećera u krvi.

Jedna šalica graha može zadovoljiti polovinu dnevnih potreba za omega-3 masnim kiselinama, a možete ga pripremiti na različite načine. Na salatu (s maslinovim uljem koje isto tako jača srce), u varivu, pripremiti ga kao prilog, napraviti zdrave popečke…

4. Orašasti plodovi

Orašasti plodovi bogati su vitaminom E i ostalim tvarima koje održavaju zdravu razinu kolesterola u krvi.

Orasi, bademi, brazilski i indijski oraščići, pistacije i ostali orašasti plodovi sadrže zdrava ulja, bogati su vitaminom E i ostalim tvarima koje održavaju zdravu razinu kolesterola u krvi.

Također su bogat izvor proteina i prirodnih vlakana, te se smatraju među najboljim namirnicama za očuvanje zdravlja srca.

Od njih možete pripremiti zdrave kolače i kekse ili ih dodati na salate i rižota. Odličan su izbor za zdrav međuobrok no pripazite koliko ih jedete.

U 100 grama orašastih plodova ima čak i do 700 kalorija, pa će jedna šaka orašastih plodova za međuobrok biti čisto dovoljna.

5. Tamna čokolada

Par kockica tamne čokolade dnevno može smanjiti opasnosti od srčanih oboljenja

Znanstveno je dokazano kako samo par kockica tamne čokolade dnevno može smanjiti opasnosti od srčanih oboljenja. A tajna najvjerojatnije leži u visokom nivou kakaa (više od 70%). Kakao također smanjuje krvni tlak, poboljšava cirkulaciju krvi, sprječava grušanje krvi i smanjuje razinu štetnog kolesterola.

No nemojte misliti kako tamnu čokoladu možete zamijeniti mliječnom. Tamna čokolada je posebna jer sadrži više antioksidansa nego mliječna i ima manje kalorija. Isto tako je zasitna i bogata je vlaknima - što je važno za osobe koje žele smršaviti.

I uz zdravo srce potrebno je mjeriti krvni tlak

Microlife tlakomjerima mjerite krvni tlak kod kuće

Iako vam je srce jako kao stijena, ipak je bitno redovito i pravilno mjeriti krvni tlak. Naime, većina onih koji pate od visokog krvnog tlaka, tj. hipertenzije često nisu ni svjesni da pate od nje jer ne osjećaju nikakve popratne simptome.

Zbog toga se visoki krvni tlak često naziva i “tihi ubojica” na kojeg utječe gotovo sve: stres, pušenje, nedostatak fizičke aktivnosti, dijabetes, pretilost…

Upravo zbog toga, mjerenje krvnog tlaka jednom na tri mjeseca nije najbolja prevencija od razvoja srčanih bolesti. Krvni tlak, osim kod doktora, mjerite i kod kuće!

I to najmanje kroz dva uzastopna tjedna u isto doba dana.

Ako kod kuće nemate tlakomjer, preporučujemo da nabavite Microlife tlakomjere. Jednostavni su za uporabu i lako mogu otkriti aritmiju pulsa te tako spriječiti i moždani udar.

Izmjerite krvni tlak i kod kuće  Ojačajte svoje srce

MICROLIFE TLAKOMJER DIG A6 AFIB

Microlife tlakomjer pouzdan je medicinski uređaj za mjerenje krvnog tlaka. Ova vrsta uređaja može otkriti atrijske fibrilacije za prevenciju moždanog udara. Više

 

 

 

SOLGAR OMEGA-3 DOUBLE STRENGHT

Solgar omega-3 double strenght kapsule predstavljaju koncentrat ribljeg ulja, a nezasićene masne kiseline EPA i DHA pridonose normalnoj funkciji srca.  Više