12.02.2019

Starenje je neizbježan dio života. Medicina nije još toliko napredovala da bi značajno usporila taj proces, ali napredovala je do te mjere da pojedine aspekte tog procesa možemo kontrolirati i utjecati na koji način ćemo ući u duboku starost.

Druga polovica vašeg života može donijeti mnoge lijepe stvari. Sigurniji ste u sebe nego što ste to bili mlađi, mudriji ste, strpljiviji. Svakako, kosa vam poprima sve više sivih tonova, a vaše lice ima više bora. Na vama samima je da odaberete da maksimizirate vaš fizički i mentalni potencijal i da vodite produktivan i ugodan život dok starite.

Donosimo vam nekoliko savjeta kako bi na putu prema starenju bili što zdraviji i što oštrijeg uma.

Jedite cjelovite žitarice

 Opskrbite se povrćem, voćem, cjelovitim žitaricama (ječam, proso, smeđa riža, zob, raž...), orašastim plodovima i mliječnim nemasnim proizvodima. Jedite manje masnog mesa, maslaca, šećera, soli i industrijski obrađenih namirnica.

Mnoge studije pokazale su da unos cjelovitih žitarica može pomoći da duže živite i pomažu u zaštiti od bolesti srca, raka, Parkinsonove bolesti i Alzheimerove bolesti. Dokazano je da cjelovite žitarice imaju iznimno povoljan učinak na ljudsko zdravlje, tako da ih čim prije učinite sastavnim dijelom svojeg jelovnika. Učinite nešto dobro za sebe.

Dodajte i vlakna. Jednostavan način da prehranom dođete do boljeg zdravlja sa svakim obrokom i užinom. Zamijenite svoj bijeli kruh za kruh s cjelovitim žitaricama. Dodajte grah u varivo ili krišku jabuke u salatu. Vlakna smanjuju razinu kolesterola i smanjuju vjerojatnost od bolesti srca, dijabetesa tipa 2 i raka debelog crijeva.

Također će pomoći izbjeći opstipaciju, što je često u starijih osoba. Nakon pedesete godina života, muškarci bi trebali unositi 30 g vlakana dnevno, a žene bi trebale unositi 21 g dnevno.

Unos cjelovitih žitarica može pomoći da duže živite.

Krećite se

Hodajte, ciljajte na barem 30 minuta svaki dan. Ako vam je to previše, odaberite kraće šetnje dva ili tri puta na dan. Redovita tjelovježba donosi ogromne zdravstvene koristi. Pomaže u održavanju stanica mozga zdravima isporukom više krvi, odnosno kisika. Zapravo, istraživanja pokazuju da aerobna tjelovježba može odgoditi ili poboljšati simptome Alzheimerove bolesti.

Pomoći će također u:

Ostanite povezani

Samoća je štetna za vaše zdravlje. Ako se osjećate usamljeno, bez obzira živite li sami ili s nekim, imate puno prijatelja ili ne, vjerojatnost je veća da će se pojaviti demencija ili depresija. Starije osobe koje se osjećaju izostavljene i izolirane imaju više problema sa svakodnevnim zadacima kao što su kupanje ili penjanje stepenicama.

Oni također umiru ranije nego manje usamljeni ljudi. Istraživači su otkrili da usamljeni ljudi imaju višu razinu hormona stresa koji uzrokuju upalu, ili oticanje, što je povezano s artritisom i dijabetesom.

Zato održavajte odnose ili uspostavite nove. Volontirajte ili jednostavno pomognite nekome u potrebi. Samo se povežite.

Zato održavajte odnose ili uspostavite nove.

Odaberite dodatke prehrani

Ponekad je teško dobiti dovoljnu razinu vitamina isključivo zdravom prehranom. Iza pedesete godine života unos vitamina potrebnih za normalno funkcioniranje postaju osobito važni. Vitaminski dodaci koriste se kao kvalitetan nadomjestak prehrani, prvenstveno zbog bolje apsorpcije.

  • kalcij (kako bi kosti bile jake)
  • vitamin D (najveću količinu dobivamo preko sunca, ali stariji ljudi možda ne izlaze dovoljno)
  • vitamin B12 (stariji ljudi slabije apsorbiraju ovaj vitamin iz hrane) 
  • vitamin B6 (čuva crvene krvne stanice koje prenose kisik po tijelu)

 

Prije uzimanja bilo kakvog dodatka prehrani, obavezno obavijestite svog liječnika, kako biste izbjegli loše interakcija s bilo kojim lijekom ili tretmanom.

 

SUPRADYN FAST ENERGIJA VREĆICESUPRADYN FAST ENERGIJA VREĆICE

Nova generacija multivitaminskih pripravaka s mineralima i koenzimom Q10 koji je kao dodatak prehrani namijenjen potpori vitalnosti i energetskim procesima u tijelu tijekom cijelog dana.

VIŠE

 

 

 

SUPRADYN VITAL 50+ TBL A30

Supradyn 50+ djeluje tako da povećava protok kisika u organizmu, stoga pozitivno utječe i na mentalnu aktivnost. Pomaže u oslobađanju energije, koja je potrebna za osjećaj vitalnosti i aktivan život

VIŠE

 

 

 

SVJETSKI DAN BOLESNIKA

Bolest ne bira mjesto ni vrijeme, spol niti godine… Dogodi se onda kada to najmanje očekujemo, a bolesni ljudi imaju samo jednu želju, a to je da ozdrave.

Usprkos znatnom tehnološkom napretku i terapijskim inovacijama koje odlikuju modernu medicinu, pojam bolesti i danas sa sobom neminovno nosi obilježje stigme. Cilj Svjetskoga dana bolesnika jest poticati svijest o nužnosti primjerene skrbi o bolesnicima, poštivanja njihovih prava i empatije koju svaki od bolesnika zaslužuje.

Kardiovaskularne bolesti – povišeni krvni tlak, moždani udar, srčani udar te dijabetes vodeći su uzroci obolijevanja i smrtnosti u Hrvatskoj. Obolijevanje od kroničnih bolesti dišnog sustava – astma i kronična opstruktivna plućna bolest u stalnom je porastu. Smatra se da ima više od 60% slučajeva nedijagnosticirane kronične opstruktivne plućne bolesti. Pravovremenim otkrivanjem, redovitom primjenom propisane terapije i dodataka prehrani ove se bolesti mogu uspješno kontrolirati.

 

Iskoristite promotivne popuste i preventirajte ili stavite pod kontrolu najčešće kronične bolesti.

 

OSNAŽITE ZDRAVLJE KARDIOVASKULARNOG SUSTAVA

MICROLIFE TLAKOMJERI

Određene stanice u srcu proizvode električne signale koji uzrokuju stezanje srca i pumpanje krvi. Kada su u gornje dvije komore srca prisutni brzi neorganizirani električni signali dolazi do nepravilno stezanja, odnosno fibrilacija. Atrijska fibrilacija je najčešći oblik aritmije srca. Često ne uzrokuje simptome, ali značajno povećava rizik od moždanog udara. Microlife tlakomjer A6 Afib jedini ima tehnologiju detekcije atrijske fibrilacije te osigurava prikladan načina probira na atrijsku fibrilaciju dok istodobno mjerni krvni tlak

SOLGAR OMEGA 3 DOUBLE STRENGTH

Omega-3 masne kiseline imaju snažan protuupalni učinak. Iako ih nismo ni svjesni, u našem tijelu gotovo su uvijek prisutne neke upalne reakcije. Uzrok tomu su moderan način života, stres, premalo kretanja i najčešće neodgovarajuća prehrana. Redovitim uzimanjem omege-3 smanjujemo mogućnost pojave kroničnih upala koje su glavni uzrok mnogih kroničnih bolesti.

 

OSNAŽITE ZDRAVLJE DIŠNOG SUSTAVA

PHILIPS INHALATORI

Inhalacijska terapija predstavlja unos ljekovitih tvari u tijelo udisanjem. Tim pojmom označavamo liječenje udisanjem vodenih para, navlaženih medicinskih plinova i lijekova u obliku raspršenih aerosola. Philips kompresorski inhalatori su za kućnu i profesionalnu upotrebu. Preporučuju se za liječenje bolesti gornjih i donjih dišnih puteva kao što su: astma, alergijski rinitis, bronhitis, sinusitis, bakterijske/virusne infekcije gornjih i donjih dišnih puteva, KOPB, bronhiolitis, nealergijski rinitis... Philips je razvio SideStream® tehnologiju za raspršivanje lijeka, a prednosti su dvostruko kraća terapija i povećani udisajni protok što je od velikog značenja za terapijski učinak

SOLGAR BETA GLUKAN 

Beta-glukan je vlaknasti tip šećera (dugolančani polisaharid) koji se nalazi u staničnoj stijenci kvasca te u ječmu, zobi i nekoliko jestivih gljiva kao što su shitake i maitake, Beta-glukan potiče imunološki sustav tako da omogućuje stanicama lakše i brže prepoznavanje i uništavanje štetnih bakterija i virusa u tijelu. Uzimanje beta-glukana pokazuje povoljan učinak već unutar tri dana po početka primjene te jača imunitet za 50-120%. Beta-glukan može pomoći i kod virusnih i bakterijskih infekcija kao što su gripa, viroza, HPV, mononukleoza te Escherichia coli, zatim kod alergija, astme i kronične opstruktivne plućne bolesti.