OBEĆAJ SVOM SRCU...

17.09.2019

Svake godine 17,5 milijuna ljudi prerano umire zbog kardiovaskularnih bolesti, uključujući bolesti srca i možda udar. Vodeći su uzrok smrtnosti u svijetu te se procjenjuje da će 2030 godine smrtnost narasti na 23 milijuna.

 

Ali tako ne mora biti. Ako napravimo par malih promjena u svom životu, možemo produljiti život te voditi bolji i zdraviji život. Stoga recimo sami sebi, ljudima do kojih nam je stalo i cijelom svijetu "što mogu sada učiniti da pripazim na svoje srce i na tvoje srce".

 

Na Svjetski dan srca imamo priliku dati sebi obećanja - obećanje da ćemo kuhati i jesti zdraviju hranu, da ćemo više vježbati i poticati svoju djecu da budu aktivnija, da ćemo prestati pušiti te pomoći našim voljenim da donesu istu odluku.

 

Jednostavna obećanja... za moje srce, tvoje srca, za sva srca.

OBEĆAJ SVOM SRCU...

OBEĆAJ DA ĆEŠ JESTI ZDRAVIJE I UMJERENO

1. Smanji unos zaslađenih i voćnih pića

-zamijeni ih vodom ili nezaslađenim sokovima

2. Zamijeni slatko svježim voćem -  to je zdrava alternativa

3. Pokušaj pojesti 5 porcija (veličine pune šake) voća i povrća dnevno - svježe, smrznuto, konzervirano ili sušeno

4.Održavaj količinu alkohola unutar preporučenih granica

5. Izbjegavaj prerađenu i gotovu hranu jer često sadrži puno soli, šećera i masti

6. Pripremi kod kuće svoj zdravi obrok za školu ili posao

 

ZNAŠ LI?

Visoka razina glukoze u krvi može ukazivati na dijabetes. Kardiovaskularne bolesti vodeći su uzrok smrtnosti dijabetičara te ako se dijabetes ne prepozna ili ne liječi na vrijeme, višestruko povećava rizik od bolesti srca i moždanog udara.

 

OBEĆAJ DA ĆEŠ BITI AKTIVNIJI

 

1. Odvoji barem 30 minuta za tjelesnu aktivnost srednjeg intenziteta 5 puta tjedno

2. Ili barem 75 minuta intenzivne tjelesne aktivnosti tjedno

 

ZNAŠ LI?

Visoki krvni tlak jedan je od glavnih rizičnih faktora za kardiovaskularne bolesti. Naziva se "tihim ubojicom" jer uglavnom nema simptoma te ga većina ljudi ne primjećuje.

 

3. Igranje, hodanje, kućanski poslovi, plesanje - sve se računa!

4. Budi aktivniji svaki dan - hodaj po stepenicama, hodaj ili se vozi biciklom umjesto automobilom

5. Vježbaj s prijateljem ili obitelji - bit ćeš motiviraniji i zabavnije je

6. Preuzmi aplikaciju za vježbanje te prati svoje korake pedometrom – tako ćeš pratiti svoj napredak

 

OBEĆAJ DA ĆEŠ PRESTATI PUŠITI

To je jedna od najboljih odluka kojom ćeš sačuvati zdravlje svoga srca

Unutar 2 godine od prestanka pušenja rizik za kardiovaskularne i srčane bolesti se značajno smanjuje

Unutar 15 godina od prestanka pušenja taj je rizik jednak nepušačima

Izloženost pasivnom pušenju također je uzrokom srčanih bolesti kod nepušača

Prestankom pušenja ne utječeš samo na poboljšanje svoga zdravlja, već i onih koji te okružuju

Ako imaš problema s prestankom pušenja, potraži stručnu pomoć od liječnika ili ljekarnika

 

ZNAŠ LI?

Kolesterol je povezan s više od 4 milijuna smrtnih ishoda godišnje. Posjetite svog liječnika ili ljekarnu te izmjerite vrijednosti kolesterola kao i tjelesnu težinu te indeks tjelesne mase. Savjetujte se o riziku za kardiovaskularne bolesti te napravite plan poboljšanja svog zdravstvenog stanja.