Mikronutrijenti su najbolja „hrana za mozak“ - pomognite svojem djetetu za uspješan početak školske godine

16.07.2014

Razvoj djeteta – od majčine utrobe pa sve do kraja puberteta – može se usporediti s gradnjom kuće. Što su bolji i kvalitetniji materijali, to je kuća stabilnija i „zdravija“.

NAJBOLJE „GRAĐEVNE JEDINICE“

Kako će se razvijati krvožilni i imunološki sustav, srce i mozak ovisi o vanjskim utjecajima u određenoj razvojnoj fazi, pri čemu iznimno važnu ulogu imaju mikronutrijenti. Za zdravlje, rast i razvoj djeci su potrebne „građevne jedinice“ koje će im omogućiti svladavanje zahtjevnih situacija koje nosi odrastanje. Najbolji temelj je svakako raznolika i uravnotežena prehrana, uz nadopunu nutritivnih deficita kvalitetnim dodacima prehrani.

„HRANA ZA MOZAK“

Za pravilan rast i razvoj mozga, djeci su potrebne specifične vitalne hranjive tvari. „Dobro nahranjen mozak“ omogućuje bolju koncentraciju, brže rješavanje zadataka, bolje kratkoročno i dugoročno pamćenje, te općenito uspješnije svladavanje zadataka.

MANJAK ŽELJEZA I LOŠI ŠKOLARCI

Željezo je mineral neophodan za transport kisika krvlju. U slučaju njegovog nedostatka tjelesni organi ne dobivaju dovoljno kisika što može dovesti do umora, poteškoća s koncentracijom, glavobolja i pada tjelesnog i mentalnog elana.

CINK I IZVRSNO PAMĆENJE

Cink ima iznimno važnu ulogu u mnogobrojnim fiziološkim procesima. Prema istraživanjima u dječjoj populaciji, adekvatnim unosom cinka povećava se razina koncentracije u izvođenju zadataka i mentalnim naporima.

B-VITAMINI – ZA ZDRAVLJE ŽIVČANOG SUSTAVA

B vitamini su uvriježeno poznati kao vitamini za živce i pamćenje. Doprinose umnoj bistrini, poboljšavaju koncentraciju, nužni su za izgradnju zaštitnih mijelinskih ovojnica živčanih vlakana i provođenje živčanih impulsa kao i za stvaranje energije i izmjenu tvari u živčanim stanicama.

UKLONITE ŠKOLSKI STRES MAGNEZIJEM

Jedna od brojnih uloga magnezija u organizmu je i umirujući i uravnotežujući učinak u stresnim situacijama. Kod školskog stresa djeca su izložena lučenju hormona streasa, adrenalina i noradrenalina, čije oslobađanje i razgradnju regulira upravo magnezij. Ukoliko postoji njegov nedostatak, hormoni stresa su povišeni što može dovesti do nervoze i poremećaja spavanja.

INTELIGENTNI UZ OMEGA-3 MASNE KISELINE

Prema istraživanjima, djeca koja jedu puno ribe ili uzimaju omega-3 masne kiseline u obliku dodataka prehrani, u školi postižu bolje rezultate te imaju više vrijednosti IQ-a. Ove visokovrijedne masne kiseline su esencijalne komponente staničnih membrana te su time osobito važne u svima fazama dječjeg razvoja. S obzirom da ih organizam ne može sam stvarati, iznimno je važno da se unose prehranom. Preporuka je osigurati djeci najmanje dva obroka tjedno koja sadrže ribu ili prehrambeni nedostatak nadomjestiti dodatkom prehrani.
Ukoliko imate bilo kakvih pitanja vezanih uz zdravlje Vaših školaraca, slobodno nam se obratite.