03.04.2019

Uz ubrzani tempo života i svakodnevnu jurnjavu, ljudi se danas sve češće susreću s problemom loše probave. Uzrok može biti intolerancija na pojedine namirnice, općenito loša prehrana, razne bolesti probavnog sustava, no probleme s probavom u velikoj mjeri uzrokuje i stres.

Simptomi koji se javljaju mogu biti različiti: osjećaj nadutosti i težine u želucu, što može biti i bolno, žgaravica, nepodnošenje određenih namirnica, zatvor koji je uzrokovan slabijom pokretljivošću crijeva i neravnotežom crijevne flore.

Kako biste općenito smanjili rizik od probavnih tegoba, bitno je prestati pušiti, konzumirati alkohol i kofein. Također pomažu manji i češći obroci, bez prejedanja prije spavanja i naročito je važno stres svesti na najmanju moguću mjeru.

Ako postoje izražene i svakodnevne probavne tegobe, promjene u težini, jutarnje žgaravice ili slični teži simptomi – savjetuje se odlazak liječniku.

Uvedite zdrave navike.

No, ako su probavni problemi lakši i povremeni, probavu možete poboljšati i kod kuće, a ovih 7 načina se pokazalo najdjelotvornijima: 

1. VLAKNA, VODA I KRETANJE

Namirnice bogate vlaknima (voće i povrće) su neizostavan dio uravnotežene prehrane. Optimalna količina je 30 grama vlakana na dan. Na početku, vlakna bi mogla izazvati nadutost, ali nakon nekog vremena probava će postati uravnotežena.

Voda je izvor zdravlja i pomaže omekšavanju stolice u slučaju zatvora – pijte najmanje 2 l dnevno.

Hodanje, trčanje i vježbe za trbušne mišiće, osim što pomažu radu crijeva, također pomažu da mišići zaslužni za izlučivanje stolice ostanu u dobroj formi.

2. MAGNEZIJ

Magnezij je zaslužan za mekše i učestalije stolice, što također pridonosi smanjenju nadutosti i bolova.

3. PROBIOTICI

Pomažu i kod proljeva i kod zatvora. To su dobre bakterije koje su zadužene za normalnu probavu i uklanjanje štetnih bakterija koje proizvode toksine. Pomoći će kod tegoba uzrokovanih lošom probavom. Probiotici se dodaju u razne prehrambene proizvode ( jogurte, mlijeko, razne mliječne napitke), ili se mogu uzimati u obliku kapsula i kapi.

4. ZELENI ČAJ

Uz ostale mnogobrojne koristi zelenog čaja, njegovo konzumiranje blagotvorno djeluje i na probavu, a smanjuje i rizik od karcinoma crijeva i želuca.

Zeleni čaj djeluje i na probavu.

5. OPUŠTANJE

Kod negativnih stresnih situacija javlja se osjećaj stiskanja trbuha, uključujući i crijeva što usporava probavu i izaziva nadutost. Ako se takva stanja ponavljaju dugo vremena, mogu izazvati i puno ozbiljnije probleme. Pomoć potražite u dubokom disanju i opuštanju – to će smanjiti nadutost i poboljšati probavu

6. LAKSATIVI

Kod laksativa je potreban oprez. Dugotrajno, prečesto i nepravilno korištenje može izazvati nadraženost crijeva i neku vrstu ovisnosti. Mogu povremeno pomoći, ali treba ih se uzimati u dogovoru s liječnikom i samo ako je doista nužno.

7. ANTACIDI

Neutraliziraju želučanu kiselinu, pa se preporučuju većinom kod žgaravice.

 

Naša preporuka su WAYA probiotici:

  • hrana za posebne prehrambene potrebe
  • sadrže Lactobacillus rhamnosus GG (probiotičku kulturu),  1 kapsula sadrži najmanje 1 x 1010 kolonijskih jedinica mikroenkapsulirane probiotičke kulture LGG
  • ne sadrže alergene (mliječne bjelančevine, laktoza, gluten, jaja, riba, kikiriki, sezam, SO2, soja, orašasto voće, celer, gorušica, rakovi)

 

WAYA FORTE kapsuleWAYA FORTE kapsule

WAYA LGG forte kapsule su hrana za posebne prehrambene potrebe, za odrasle i djecu stariju od 2 godine.

 

VIŠE

 

 

 

WAYA D3 KAPI 10mlWAYA D3 KAPI 10ml

Vitamin D potreban je za normalan rast i razvoj kostiju djece te doprinosi normalnoj funkciji imunološkog sustava.

 

VIŠE