10.04.2019

U raznim životnim situacijama, ali i s porastom životne dobi, imunitet slabi. Ubrzani životni tempo, preopterećenost na poslu, razne brige, posljedice akutnih bolesti i iscrpljenost dovode do slabljenja imuniteta. Pridržavanje nekih pravila i korištenje namirnica koje jačaju imunitet kao i izbjegavanje onih koje ga „troše", pridonijet će zdravijem životu i sačuvati zdravlje organizma.

Što možemo učiniti za podizanje imuniteta?

Smanjenje stresa, san i odmor

Stres je važan impuls koji je zaslužan da (evolucijski gledajući) životinje pobjegnu na vrijeme kad primijete opasnost. Budući da u današnje vrijeme nema koristi od stresa u situaciji kad nam se na poslu događa nešto ružno, njegovu razinu trebamo pokušati svesti na najmanju moguću. Kad su pod stresom, stanice imunološkog sustava nisu sposobne odgovoriti na hormonalnu kontrolu i tako se stvara upala koja vodi u bolest.

Važno je i dobro se naspavati. Dobar san je povezan s lučenjem hormona važnih za tijelo i povećava sposobnost razmišljanja, popravlja raspoloženje, a može uljepšati i kožu.

Svatko od nas ima drugačije potrebe za snom koje ovise o životnoj dobi, fizičkoj aktivnosti, godišnjem dobu i raznim drugim čimbenicima, no pokušajte spavati 8-10 sati dnevno.

Nedovoljna količina sna narušava imunitet, a kvalitetan san pomaže brzom oporavku od bolesti. Također nas štiti da se ne razbolimo.

Stres može prouzročiti upale koje vode do bolesti.

Unos tekućine (voda)

Voda je od velike važnosti za zdravlje organizma. Osim što ima ulogu otapala u kojem se nalaze razna stanična tijela, nutrijenti i elektroliti, ima i važnu ulogu za tonus mišića, održavanje tlaka, procese eliminacije i detoksikacije i regulaciju topline. Također služi i kao oblog koji amortizira udarce, a utječe i na imunitet.

Našem organizmu treba voda, pogotovo kad smo bolesni. Ispijanjem dovoljno vode čistimo tijelo od toksina, ali i hidriramo svoj organizam.

Unos tekućine mora biti stalan, organizam nikada ne bi smio dehidrirati. To se može osigurati dodatnim unosom barem 1,5 litre vode ili biljnih čajeva na dan.

Kad unosimo premalo tekućine, osim žeđi, mogu se javiti i glavobolje koje su također jedan od znakova dehidriranosti. Samim time smanjujemo tijelu mogućnost da se obrani od bolesti, tj. smanjujemo imunitet.

Voda djeluje i na jačanje imuniteta.

Tjelovježba i kretanje

Danas 90% vremena nažalost provodimo u zatvorenom prostoru, domu, uredu ili trgovačkom centru. No, svježi zrak mnogo bolje djeluje na raspoloženje i imunitet. Umjereno vježbanje, vožnja biciklom, trčanje i slične aktivnosti također imaju jak učinak na jačanje imuniteta.

Vježba čini naše tijelo otpornijim i povećava se cirkulacija krvi u tijelu i limfna drenaža kojom se izbacuju toksini iz tijela.

Tjelovježbom do boljeg imuniteta.

Prehrana

Iz prehrane je potrebno eliminirati šećer. Rafinirani šećer ima sličnosti s drogom, što ga više konzumirate, više ga i želite. Šećer stvara ovisnost, a nema pozitivne učinke na organizam. Naglo ulazi u krvotok, isto tako naglo podiže razinu šećera, a onda nakon nekog vremena također naglo pada. Takav nagli proces narušava imunitet. Eliminacijom šećera primijetit ćete pozitivne promjene i postat ćete energičniji te manje obolijevati.

Dovoljno proteina je također neophodno za zdravo tijelo, zdrav um i imunitet.

Važan izvor vitamina, minerala, antioksidansa, vlakana i enzima je naravno voće i povrće.

Normalna probava osigurava eliminaciju otrova iz organizma, pa je za osiguravanje učinkovite probave potrebno konzumirati namirnice bogate prehrambenim vlaknima, poput voća, povrća i integralnih žitarica.

Prehrana bi trebala biti organizirana u pet manjih obroka tijekom cijelog dana, kako ne bi došlo do pada razine glukoze u krvi. Svaki pad glukoze u krvi, kao i naglo uvećanje njenih vrijednosti, predstavlja svojevrsni stres za organizam, tako da je jedan od preduvjeta zdravlja zapravo održavanje stalne koncentracije glukoze u krvi unutar normalnih (3,5-6,1 mmol/L) vrijednosti i to tijekom cijelog dana.

Zdrava hrana je prvi korak do jačeg imuniteta.

Vitamini

Ako niste u mogućnosti zdravo se hraniti, vitamine možete nadoknaditi vitaminskim pripravcima.

Jednom ili dva puta godišnje, bilo bi dobro napraviti kuru vitaminskim pripravcima ili posegnuti za nekim od gotovih multivitaminsko-mineralnih nadopuna prehrani.

Potrebno je ih je piti tridesetak dana, najbolje tijekom veljače i ponovno u listopadu kako bismo organizam pripremili za ljeto, odnosno zimu.

Mogu li bomboni biti zdravi?

Postoje vitaminski pripravci u obliku bombona. Najčešće su namijenjeni djeci, no bez grižnje savjesti mogu ih uzimati i odrasli.

Birajte one sa što boljim sastavom vitamina i nezaobilaznim neodoljivim voćnim okusom ako želite općenito podići imunitet, ali također postoje i određeni vitamini u obliku bombona koji se mogu uzimati zasebno.

 

Nova generacija multivitaminskih pripravaka.Supradyn fast energija vrećice

SUPRADYN® FAST energija je nova generacija multivitaminskih pripravaka s mineralima i koenzimom Q10 koji je kao dodatak prehrani namijenjen potpori vitalnosti i energetskim procesima u tijelu tijekom cijelog dana.

 

VIŠE

 

 

Multivitaminski pripravak za djecu.Supradyn kids gumeni medvjedići

Supradyn® Kids je multivitaminski pripravak, osmišljen baš za djecu. Sadrži bitne vitamine potrebne djeci za obnovu energije.

 

VIŠE